orang baik hati

Sunday, October 17, 2010

tak cukup umur...

hari ni ade program derma darah kt gym...aku memang semangat berkobar2 la nak pegi derma.. dalam pukul 12.55 kot, aku pegi gym ngan classmate, zuly. sampai je teros jela pegi tempat registration,, tanya la dulu akak tu, aku ni boleh derma ke tak,,coz aku belum 18 lagi...akak tu cakap boleh,,then tros lar, timbang,cek darah, haemoglobin sume..pastu jumpa doktor jap, da borak2 sume,cm dpt jela derma...skali dia ternampak umur aku tulis kt situ,,,17....aku pon cakap la memang 17 pon,,,sminggu lagi 18 lar...then, dia g tanya doktor yg agak snior kot,,dia cakap tak boleh,kena ade permission penjaga or lecturer..ayat dia yang aku paling x bley bla;

"kita consider 17 tahun ni belum pandai wat keputusan sendiri...,kalau adik nak derma jugak, adik kena pegi jumpa pensyarah, mintak tanda tngan..."

ala,,,seminggu je kot..mcm la umur 18 otomatik pandai wat keputusan sendiri...huhu watever lar... memang doktor tu btul pon...dia ikot prosedur....dia xnak la btggungjawab kalau pape jadi kt aku.so,,,aku kena tunggu tahun depan or bila ade wat derma darah lagi la bila2 nanti....the most important thing is,,,,persoalan yg bermain diminda aku da terjawab...haha aku baru tau blood group aku aper...hahahak

p/s: dala tahun lepas time form5 da melepas xdapat derma darah....huhuhu

No comments:

Post a Comment