orang baik hati

Wednesday, June 8, 2011

Hua3....*ketawa

rehatkan minda bersama fakta mengenai ketawa!!! chill...

1.Tahukah anda ketawa 100 kali bersamaan 15 minit senam berbasikal.ketawadapat meningkatkan kadar jantung dan menggunakan banyak otot dimuka,perut dan diafragma..
2.Selain memulih mood kita,ketawa boleh megurangkan stress,melawan jangkitan dan mengurangkan kesakitan.


3.Peringkat dua hormon-hormon tekanan, kortisol dan epinefrina yang mana menindas sistem imun badan, sebenarnya akan  dijatuhkan selepas satu dos ketawa.
4.Ketawa menyebabkan perubahan positif dalam kimia otak dengan melepaskan endorphins , dan ia membawa lebih oksigen ke dalambadan dengan penarikan nafas lebih dalam.
5.Ketawa mengeluarkan kemarahan, ketakutan, kesalahan,kebimbangan dan ketegangan.


6. Ketawa menggalakkan tumpuan pada sikap yang baik daripada sikap yang buruk.
7.antibodi yang paling kuat di badan kite dijumpai di badan apabila kita ketawa sepanjang masa.
so, ketawalah anda sepanjang masa....hahaha eh, terketawa la pulak..ehem2,, ketawa yang BERLEBIHAN xelok jugak sebenarnya...boleh mengeraskan hati. nanti xmakan di ajar pulak... ingat tu! ketawa hanya sekadar yang perlu...maknanya, bila situasi itu boleh dan wajar diketawakan, ketawa lah! =) jangan ketawa xbertempat or ketawa over2... hehe~~
p/s: tun tun tun tun...*ala2 announcement shopping complex.. perhatian kepada pemilik2 gambar di atas, jika anda tidak gemarkan gambar anda tersiar di blog meletops ni, sila hubungi saya, harap maklum..


2 comments: