orang baik hati

Thursday, June 2, 2011

Selamat Menyambut ketibaan bulan Rejab

.....bulan Rejab bulan Allah, bulan Sya'ban bulanku (Muhammad), bulan Ramadhan bulan umatku.....

Salam...sambil2 aku tunggu download movie tadi..

tenenet tenenet tenenet.....*tone mesej henset aku...huhu

bukak2 je...mesej berbunyi begini...

>>Allahumma bariklana fi Rajab wa Sya'ban, wa ballighna fi Ramadhan<< Slmt myambut ktibaan Rejab 1432H (Jumaat,esok) y akn bmula mlm ni~j0m sme2 hdupkn sunnah..kitalah mata rntai pjuangn Islam..mg kte trus bjwa daie..amin3

Received: 20:51:31

actually, kawan aku yg send ni..budak maktab jugak tp course lain...huhu aku xperasan pon yg da msuk bulan Rejab...huhu tarikh masihi ni pon xberapa nk ingat cuti2 gni...ni kan pulak tarikh hijrah..hehe~~ *tarikh kt kalendar blog aku nih plek cket...Jamadil Akhir kita sebut kan? dye sebut Jumada 2..Jamadil Awal = Jumada 1..gtu erk??

Rejab bulan menabur benih Sya'ban bulan menyiram tanaman Ramadhan bulan menuai
Rejab menyuci badannya Sya'ban menyucikan hatinya Ramadhan menyucikan rohnya
Rejab bulan maghfirah Sya'ban bulan syafaat Ramadhan bulan menggandakan kebajikan
Rejab bulan taubat Sya'van bulan muhibbah Ramadhan dilimpahi amalan seperti hujan mencurah banyaknya...

~Selama Beramal~ ;)

sebarang info lanjut mengenai bulan Rejab, klik sini... nk g website laen pon ade...byk lg...

p/s:  credit to al-azim.com

No comments:

Post a Comment