orang baik hati

Monday, June 20, 2011

abah~~~i ❤ u

salam...org ckp hari2 tu hari bapa...tp xkesahlah...aku nak specific kan jugak.baru nampak special kan? huhu sempena hari bapa ni, aku nak wat entri jugak pasal bapa aku, atau lebih mesra aku panggil abah!

nama abah aku, MD SATAR BIN MAJID
lahir pada 24 SEPTEMBER 1955 di TEMERLOH, PAHANG.
anak ke3 daripada 13 adik-beradik...
pendidikan awal di SK LEBAK, TEMERLOH.
then, SMKA AL-KHAIRIAH, pastu sambung KULIAH AL-LUGHAH WADDIN ABU BAKAR, PEKAN
abah berdiri dua dari kiri

abis je abah aku belajar, dapat offer rasanya jadi guru agama kat sabah,since zaman tu kan xramai lagi guru agama kat sana.so, abah aku pon pergi,, start 3 Mac 1978 mengajar di SMJK ST FRANCIS XAVIER, KENINGAU.sampai Disember 1997. then, pindah Pahang. sejak 1998-2010 ayah aku dah ajar 5 buah sekolah yang berlainan...1 sekolah menengah, 4 sekolah rendah...sekarang Penyelia PI kat PPD Maran.

hari raya kot ni..

actually, abah seorang yang lawak la...tp dalam lawak2 tu, garang jugak..hehe tp since dah terbiasa dengan kegarangan abah, xtakut da kot...haha~

ermm,,,ha, satu je aku xsuka abah buat..haha!! kalau dia nak kejut aku pagi2, dia akan amik kertas yg dah digulung kecik2 or bulu ayam ke,,,geletek kaki aku..huhu geli~~~ nak xnak, memang bangun jugak la walaupun muka bengang..haha~~~ at least, effective!

pape pon, abah memang TERBAEKKK!!!~~~

sayang abah

1 comment: