orang baik hati

Monday, June 13, 2011

Aku dan Gemuk

Salam...

firstly, nak tanya ikhlas... SIAPA RASA AKU (MOHAMAD SYAHIR) GEMUK ATAU APA-APA, SILA KOMEN DI AKHIR ENTRI NI....

huhu~ kenapa? tah la...aku tiba2 rasa nak cerita pasal BERAT BADAN...lepas terbaca sntri time blogwalking.....sebab berat badan aku dari dulu lagi xmaintain...biasa orang maintain je berat...aku naik, turun, naik, turun...huhu yang pasti aku rasa aku gemuk. sedangkan berat aku (29Mei2011) 60kg. aku rasa macam xla berat sangat bagi seorang lelaki...kot...hehe~

even, BMI aku menunjukkan yang aku mempunyai berat badan yang ideal...*clap clap clap...

hmmm...sekarang aku assume lah berat aku mesti dah naik 63 or 64..*atau lebih... =,='' and sejarah berat aku memang memberi kesan buruk kat tanggapan aku kepada badan aku... aku xingat sangat la berat aku, tapi yang aku ingat,,,

9tahun = 30.4 kg (lepas raya)

12tahun = 52kg (lepas UPSR)

13tahun = 48kg (xingat)

15tahun = 52kg (30 April 2007)

16tahun = 69kg (hujung puasa)

17tahun = 62-65kg (sepanjang tahun sebab selalu timbang kat stor sukan..hee)

18tahun = 74.5kg (14 April 2010)

18tahun = 67kg (15 Disember 2010 ~derma darah~)

19tahun = 62kg (time ujian kesihatan)

19tahun = 60.0kg (29 Mei 2011 ~ the store temerloh)

sekarang? wallahua'lam...

see? berat aku naik turun, naik turun...huhu antara tu yang aku cek, yang aku xcek tah2 lagi banyak naik turun...huhu and walaupun berat aku dah turun lebih kurang 14kg banding dengan yang 14 April 2010 tu... aku still rasa aku gemuk and maybe jugak sebab kat rumah aku paling besar (antara semua adik-beradik aku). 

time yang berat 74kg tu xpayah cakapla..aku cek tu pun mujur 14April. ce bayangkan, daftar matrix 10Mei. ha, dalam jangkamasa tu, entah berapa puluh kilo lagi naik tah! masa tu kan lepas SPM, duk rumah jer...Disember-Mei. gila xgemuk??? aku nak daftar matrix, beli seluar baru. saiz? 34 bro!!! tp time kt maktab dah longgar dah seluar2 tu. aku dah kembali ke saiz seluar asal...and sekarang, ayah aku yang pakai semua seluar tu... sadis gila bunyi weh...act ayah aku lagi besar, tapi since dia sakit tu kan, susut jugak berat dia. daripada 75 dah jadi 67 kot. tu pon doc suruh turun lagi, nak bg ideal..

and sekarang ni, aku teringin sangat nak rasa berat 50 lebih..lama dah xrasa..HAHA~~ *sengal...

semoga impian tanpa usahaku tercapai...hua3!!

2 comments:

  1. rajen2 la bsenam kalo nak kurus..haha
    pastu,diet..diet yg baek an puase =)

    ReplyDelete
  2. kt mktab hari2 bsenam..haha kt rumah, bsenam dpn lptop jela...

    ReplyDelete