orang baik hati

Sunday, June 12, 2011

nyamai gilak!

huhu...sedapnye!!! *sampai xsempat nak bagi salam...hehe

SALAM....selamat berhujung minggu...and to all the Kelantanese, selamat bercuti jugak.. hmm,,, AHAD. pekan sari .. mak aku and ayah aku g. aku dok rumah jer.. bila balik, mak aku beli kuih feveret aku!!! yeay!!! SEDAP gilaaaa!!!! *betul,,,x tipu...
taraaa~~~ ini dia!
kenal x? FYI, nama dia denderam, atau sesetengah orang panggil peneram, kuih telinga kera, telinga keling, atau telinga kuali...*ha, yg ni aku tipu..hehe~~ first time aku makan dulu kat kampung, mak aku beli kat pekan sari, then aku bawak,,,sambil2 jalan ronda2 pekan sari tu aku makan la, sedap pulak. terus g beli lagi.. haha... then, balik kg lagi sekali mak aku beli RM20! nak kasi aku makan...hoho~ berapa ratus biji tah! gila nak habiskan...nasib baik sedap! tah2, org yang sama dengan yg kt kg mak aku tuh, haha jauh nye berhijrah mencari rezeki...dia tau mak aku beli banyak kan,,huhu

act, kuih ni memang dulu lagi aku makan, tapi biasa yang jenis lubang banyak2 tu kan, ni yang lubang satu je, comel pulak tu..and selalu yang dah dalam paket, sejuk! makan panas2 sedap la, rangup2...huhu dah lemau tak sedap..liat. tapi yang xbes nye, biasanya berminyak sikit kuih ni, *sila rujuk gambar.. berminyak kn??? tapi ada aku kesah? janji dapat makan..kolesterol? i'm pretty sure makcik tu guna minyak rendah kolesterol...hee~~ *alasan....

p/s : tatkala entri ini di publish, kuih tu dah habis dah... :'(

2 comments:

  1. nyamai tu mnde??haha byk btol pkataan asing ko gune..haish~
    btw, ko x balek maktab ag ea??
    bukan ko ckp ko cuti same ngn dak skola ke??

    ReplyDelete
  2. kuih tlge keling,,,aku pon suke,,haha,,:D:D,,delicious,,,lalala

    ReplyDelete