orang baik hati

Tuesday, December 25, 2012

Toilet dan Pepejal

*AMARAN: jangan baca sambil makan. Kanak-kanak bawah 13 tahun sila baca dengan bimbingan ibubapa

assalamu'alaikum warahmatullah... kabare? waras? hihi
hari ni aku nak story pasal tadi. aku and family keluar hantar kawan akak aku ke rumah dia kat Pekan. dalam perjalanan sekembalinya dari sana, singgah la kat sebuah stesen minyak ini. cukup la aku perkenalkan sebagai Shall.

xsemena-mena sambil menunggu abah aku gi bayar kat kaunter untuk isi minyak, ganjil ginjal aku meronta-ronta mintak dikosongkan. hampir-hampir melimpah gara-gara suhu persekitaran yang rendah disamping hujan yang turun renyai-renyai, menambahkan lagi rontaan ginjal aku. huhu~

aku pun terkejar-kejar ke belakang bangunan kedai stesen minyak Shall tersebut. nampak gelap. dalam minda aku, errr,, mesti tandas dia teruk, busuk, air bertakung, najis merata... macam tandas-tandas yang pernah aku jumpa kat stesen minyak Shall lain.

setibanya aku kat belakang, aku teruja sebab ada papan tanda "Cubalah tandas baru yang telah kami ubahsuai ini". wow! transformasi kerajaan nih ! aku pon apa lagi, melulu la nak masuk tandas tu! masa tu ada akak ber'cardigan' yg nampak kesejukan xsabar-sabar nak membuang ni turut tergesa-gesa ke arah pintu.

lalu, kami hampir membuka pintu yg sama !

si akak memandang aku. dengan muka konfius. ya. seperti memikirkan sesuatu. huhu~ serentak dgn itu kami memandang papan tanda kat atas. oh. "Ladies".

aku menyeringai. hihi. "saje je nak tolong akak buka pintu".
si akak memandang dgn muka yang makin keliru. mungkin bermonolog dalam hati. "hoi budak, xponah dibuek org la laki tolong bukak pintu utk pompuan, ekao gilo ko apo?"

ada aku kesah? aku dgn muka xbersalah terus ke tandas lelaki. lalala...

~~~ ok. sebenanrnya ceritanya mula kat sini.

aku masuk je, aku tgk kat kiri ada 2 mangkuk kecil yg kat dinding tu. satu tinggi satu rendah. satu dewasa satu kanak-kanak la. yang aku nk highlight kat sini. dua-dua tersumbat. air kekuning-kuningan bertakung kat situ.

sangat EUUUUWWWWWW hokay! geli mak!

aku pon lantas masuk cubicle, mangkuk cangkung. thats the only choice yg ada. xsanggup aku mhadap air tu. huh~

masuk-masuk je, *ok ni climax* aku ternampak something dalam that toilet bowl. Ohh maaiii!!!

GILA EUWWWW!!! ni bukan mak je geli, makcik, nenek, moyang sume geli !!

aku pon flush la cepat-cepat. malangnye xberhasil. aku pon nekad membuang jugak dan flush sekali lagi.
tengah flush, ada lelaki masuk tunggu kat luar cubicle aku. aku pon keluar dan tanpa memandang dia terus blah. konfem dia suspect pepejal dlm bowl tu aku punya. ces~ aku saje keluar tadi dgn muka bersalah. kih3~ drama sikit.

elok aku keluar, serentak pulak dgn akak tadi. lega je nampak muka dia. eh, aku keluar serentak dgn dia. hebat! mengagumkan. i tot women spend more time kalo masuk toilet compare to men. ehm. xkesah la. bukan masalah pon.

otw balik ke kereta, aku fikir balik. macam sama je tandas Shall lama or baru, renovate or tak. xde org bersihkan ke apa... huhu~ xde pekerja ke? ok. hari ni Krismas mungkin. mungkin hari-hari lain tandas tu bersih.

bila dah gerak, aku tgk la kat kaunter dalam kedai tu. 4 org mat bangla tersengih-sengih kat kaunter. seronok sgt kot dpt jaga kaunter hari ni. huhu~ org semua cuti kan.

harap Shall tingkatkan la kebersihan. aku ingat bersihla since petrol pump Shall tu betul-betul sebelah dengan petrol pump syarikat lain, Petronenas. aku tgk dari jauh, petronenas punya luas, kemas dan ada surau. dibangunkan di bangunan lain, bukannya belakang kedai tu je. mcm R&R pon ada. menangis PLUS tgk ni kot. hehe that's why aku ingat tandas dia pon bersih kan. ala-ala xnak kalah la kan. tapi... sedehh!

tu je. maaf kerana entri sangat mengarut dan tidak menjana minda~ wassalam.

#notakaki# seronok meredah banjir kat area Kempadang, Kuantan tadi. hihi

No comments:

Post a Comment