orang baik hati

Friday, June 7, 2013

Domino Domino Domino

Domino Pizza?
nope.
Domino yg susun pastu tolak tumbang habis tu?
nope.

kali ni, aku nak story pasal Domino Tuition Centre,
commonly known as DTC.
in Malay nye Pusat Tuisyen Domino la.
aku dulu tuisyen sini masa sekolah rendah.
start darjah 4, membawak la ke darjah 6.
darjah 4,5 setiap sabtu, darjah 6 setiap ahad.
setiap minggu pukul 8 pagi sampai 1.30 tengahari.
huhu

tp masa aku tu kat tempat lama lagi. sebaris ngan pustaka saujana.
hujung belah sini. atas kedai emas.

ni kampus baru dia. haha sebelah masjid.
disebabkan jauh, bangun awal la haa...
pukul 7 dah kena gerak. baru la ngam-ngam soi je 
sampai temerloh pukul 8.
pheww~

actually aku terlintas nak update pasal ni sebab trnampak org
tweet pasal Pustaka Saujana (PS).
Pustaka Saujana ni mcm Pustaka Seri Intan (PSI) la kalo kt Ganu tu.
PS ni kira legend la. mmg xde kedai buku challenge dia kalau
kat temerloh tu. Men-Men ada, kat Mentakab.

aku teringat sebab setiap kali aku rehat masa tuisyen, selalu masuk kedai ni.
yela, tuisyen tgh bandar, setengah jam je rehat.
bukannye boleh gi memana sgt.
gi la makan nasi lemak kt sebelah PS tu, pastu cuci mata tgk buku2 dlm PS.
ada duit lebih merasa la aiskrim ke, air botol ke. heee...

pernah skali masa darjah 4, aku gaduh ngan classmate aku. haha~ 
kesnye gini je. aku rehat kul 9.30 pg. mostly kedai2 kasut, kedai telefon 
bukak 9.30 gitu la. so, time tu pkerja2 tu tgh basuh kaki lima kedai.
pepagi kan byk la taik burung.
maka, basah la lantai tu.
ceritanya, bila aku nak lalu situ, aku turun la kt jalanraya. xnak la
pijak tmpt akak tu tgh mop. kotor la.
ye dak? kesian dia. kasut bersih xpela. jugak.

tetibe ade la mulut sumbang yg ckp aku ni anak org kaya.
and i was like, "eh, korang kenapa?"
*tp dlm hati jela* mihmih

tp aku trtanya-tanya la jugak. 
lalu atas jalan tar = anak org kaya.

? ? ?

rupanya diorg ckp, ank org kaya la, sbb xnk pijak air, nti kotor.
aku dgr je gitu, aku terus cakap,

"akak tu tengah basuh kan, kotor la balik! kasut tu bkn nya bersih sgt!"

aku terus naik balik atas kaki lima lepas kedai tu dan terus balik kelas. 
mmg marah giler aku ngn budak tu. dala pengaruh kwn2 aku yg lain.
aku igt lagi nama kau eyhh. Muizzuddin, anak bomba mentakab.
hoh~ kalo ko baca, dtg mintak maaf ngan aku. hahaha 

lepas2 pd tu aku xigt dah aku baik ke x ngan dia. haha ok kot.
budak2 kan? :P

tuisyen domino ni jugak membawa kpd pengalaman pertama
aku naik bas mayam-temerloh.

siyesly aku ni jenis xsuka naik bas lompat2 ni.
bas tiket aku suka, tp tiket free seat tetap aku xsuka. 
skali tu, ayah aku busy, so aku kena balik sendiri. 
memang gelisah gile nak tunggu 1.30 sebab bas mayam-temerloh gerak 1.30.
berlari2 dari DTC tu ke bustand lama tu haa..
nasib baik sempat. fuhhh..
sampai je rumah, xde org. :O
rupanya, ayah aku sempat balik dan gi amik aku kt temerloh.
cari2 aku xde.
kena la marah seposeng~

byk gak la pengalaman aku 3 thn tuisyen situ. hihi.
tertinggal buku kerja, kena melintas jalan fotostat sendiri kt opis.
gahhhh.. -__-"
papepon,
terima kasih la kat cikgu-cikgi tuisyen aku dulu.. :)
cikgu hashimah (gb), cikgu tajudin (bm), cikgu azhari (math),
cikgu latip (sains) tcer melati (bi) dll kak ida sume.

tp sedih jugak, blaja 3thn, ulg-alik 3 thn xdpt 5A pon upsr.
xde rezeki upsr. huhu~
tp at least ade la jugak nama tertampal kat pintu masuk tu.
pelajar cemerlang upsr. hee~
cemerlang sanggaattt~

tu semua 9 tahun lepas. hihi.
tu je. adios.

#notakaki#ntah mana tah kawan2 tuisyen dulu. huhu~ 






No comments:

Post a Comment