orang baik hati

Friday, June 14, 2013

Impak Hafal Membabi-buta

Assalam.
14 Jun 2013 - result keluar.
15 Jun 2013 - balik Terengganu
16 Jun 2013 - bermulanya semester baru
yeyy! *sorakan hambar*

spt yang tertulis, hari ni result.
alhamdulillah.
aku lulus.

meningkat sikit la pointer semester aku compare dgn sem lepas.
tp bagi aku byk dah tu. frankly speaking, aku x expect pape yg
mgembirakan pon sem ni. yela, study bagai nak rak tu sudah 
semestinya tp aku rasa mcm tah pape aku study.

TAK berstruktur.
TAKde strategi.

terserlah apa yg aku ckp ni bila jwb paper
Songs and Poetry.
aku duk hafal2 tp aku xtau apa aku hafal.
bukan xfaham apa yg dihafal.
mesti xfaham kan?

ok, let say 
aku hafal rukun Islam ngan rukun Iman.
dah hafal semua dah ni,
lancar gile ni,
tetiba hadap je paper exam, 

"eh, yang berpuasa di bulan Ramadhan ni rukun Islam ke Iman?"

see? itu namanya hafal membabi-buta.
membuta-tuli. 
fail sangat !
tu lah yg terjadi masa ngadap paper Songs itu hari. 
so, tau lah kan apa nasibnya kat paper Songs aku tuh?
haha 
hilang dah harapan A.
padahal assignment aku skor  baekkkk punya. :D
xpela. xde rezeki. :)
next sem jgn hafal ikut dan je ye. huhu

anyway, for me the result is good enough for me.
walaupun xde la sampai Anugerah Pengarah.
hebat ngat koi yakk..haha

meningkat sikit tu pon da cukup seronok.
at least CGPA aku naik la sikit. :)
semangat pulak nak menempuh sem depan.

nak tau ke result aku?
nah !



better than last sem. no more B-
i hope it'll be forever. and ever.. hohoo
trimas paper EDU & WAJ heee...
paper mr. zahar ponnn...

lets partayyyhhhh! kat aisyah 3-10 esok. haha.

#notakaki#ilmu bkn pada pointer, tp posting lihat pada pointer. xpe, rezeki itu dari Allah. :)


1 comment:

  1. tahniah la HE dapat A. siyes jeles ngn org dapat A HE. hahaha. ak igt encik hasnul akn bg kitaorg A. tapi upanya strict. huhu :P

    ReplyDelete