orang baik hati

Friday, June 21, 2013

Things I've Learnt Today

assalam. hai.
bukan senang nak update blog kat hostel ni.
tp disebabkan aku nak jugak cerita.
sanggup aku tunggu wifi maktab ni loading lelama.

hari ni teruk bagi aku.

1st thing is,
aku yakin semua org xsuka bila
dipaksa buat sesuatu yang xdisukai.
aku pon mcm tu.

dah la xsuka, xreti dan
xde keinginan pon nak buat.
so, bila dipaksa, rasa mcm
xdihormati pulak.

dlm hati aku geram je nak ckp,

"cuba kalau org paksa ko buat mende ko xsuka, pe ko rasa? oren?"

selaunya bila aku ckp xnak, ni jwpn nye.

"alah, si polan tu xreti jugak. main je. sepak jela bola tu."

actually, kwn aku dh lama ajak aku main futsal. 
kalo sesape yg follow blog aku, 
aku ada cerita aku ni kaki bangku.
so, permainan2 jenis gini mmg aku fail la.

bila diajak main dgn org2 yg selalu main,
ayat diorg mcm ni,
,
"ala, jom la. main bese2 je... aku bkn terer pon"

tgk korg main td mcm lipas kudung.
xterer amendenye. xyah la compare ngan org yg terer sgt333.
compare ngan aku sebab korg tgh ckp ngan aku.

seriously i hate it.!
actually nak main, aku on je.
tapi
mestilah dgn org yg sama level dgn aku.
means yg xreti jugak la. aku akan ok.

so ceritanya tadi, aku pergi dgn kasut skali.
tp aku xmasuk pon court.

teringin nak main tu ada jugak sikit.
tp bukan dgn diorg. aku xsetaraf dgn diorg.
langit dan bumi.
dan aku mungkin xkan main futsal dgn korang
forever.

2nd thing is,
pernah x berkawan dgn org yg korg 
share nothing in common?
xde persamaan langsung.?

just now, aku rasa semua tu.
aku cuba masuk cara dia,
tp semua failed.
and i really feel bad about it.
aku rasa teruk, bodoh, dan
xberfikiran waras.

rasa xlama per'kawan'an tu akan kekal.
*sigh
so, just be yourself.

3rd thing is,
aku harap kalau aku ada masalah,
aku xshare dah dgn org.
hopefully.
org lain xboleh selesaikan pon.
meredakan kegelisahan kita, mungkin ya.
we better solve it ourself rather than telling others.
they can do nothing. we are the one
who should take action.
for our good.
nak mengadu jugak, mengadulah
dgn Allah. 
Dia maha mendengar.
wassalam. thanks for reading.

#notakaki#harap2 ketiga2 kejadian ni xganggu mood aku esok. esok, kursus kahwin. 


No comments:

Post a Comment