orang baik hati

Friday, June 17, 2011

Simpang Api?

salam... hari ni, aku balik maktab... bas pukul 9 pagi...agak awal la aku sampai td, pukul 3suku. selalu memang lambat sebab bas pukul 10. tp hari tu bas pukul 9 tapi sampai lambat jugak.huhu~~ lepas teman alif gi bayar broadband n g PSI jap, terus amik teksi nak balik maktab...berikut adalah perbualan aku dengan salah seorang pakcik teksi kat depan PSI tu...

PT : (menjerit dr kejauhan) nak g mne???
aku : maktab batu rakit...
PT : maktab perguruang?
aku : a'ah...
PT : jap eh..
aku : lalala~~~
PT : maktab hok mne se? MRSM?
aku : (dlm hati) aiyoo..pkcik ni...tu budak skolah...ni perGURUan la pokcik! "bukan..."
PT : ke maktab perguruan wakaf tengoh? hok wt bru 2 ke?
aku : (mesti pokcik ni pkir teltrac..) a'ah..hok tu la... *dlm hati, memg la kt wakaf tengah, tp nme ye batu rakit, nok wt guane? bkn sloh aku..isk,,
PT : (xpuas ati lg) hok kt simpang api tu kang? *sambil myilangkan dua jari tlunjuk nye kearah aku...
aku : hah? simpang api? *loading sebentar...

|||||| 30%

|||||||||||||| 60 %

|||||||||||||||||||||||| 100% COMPLETED

aku : *ohhhhh,,,,lampu isyarat a.k.a traffic light... ha, betul la tu!

simpang api = lampu isyarat

huhu..dapat vocab baru hari ini...hari tu ust mazuki cakap 'biru herang'...haha suka aku dengar...

lepas tu, aku pon masuk la teksi yg dia tunjuk, rupanya org lain yg bawak, ingatkan dia...huh~ beria la dok tnya2...last2 aku naik ngn pokcik lain tu, kena tanya lagi...haisyy,,,,

the, sesampainya di maktab aku trus bergegas ke bilik...excited nak masuk...rupa2nya RUMET aku xtggal kunci. hmm,, aku pun mintak tlg alip bukak secara manual dan aangkah terkujat nye aku melihat bilik aku dah jadi sarang burung...huhu baru 3minggu tinggal. kalo 3tahun, dah boleh jadi santuari dah. semua burung2 kt Kuala Gula tu boleh berhijrah kt sini pulak...

taraaa~~~ abis ranting2 dipunggahnya...

2 comments:

  1. haha bilik ko da ade rupe bilik ke blom?

    ReplyDelete
  2. dha...aq da kemas...tp xpunggah brg ag,,huhu~~

    ReplyDelete