orang baik hati

Tuesday, October 16, 2012

common sense

assalam.
tetibe tergerk hati nak post entri ni.
aku nak buat stat kat fb sebenarnya,
tapi mcm too public pulak. 
kat blog ok kot since followers xle ramai sgt. 

as long as apa yg trbuku ni terluah.
dan hari2, minggu2, bulan2 mendatang, 
aku boleh baca balik entri ni.
hihi,,,

c o m m o n s e n s e . . .

secara general nye maksud dia adlh...

benda yg xpayah org bgitau or pesan or ingatkn yg ko 
memang dah paham2 sendirik dan akan buat...

aku start kenal word ni time masu IPG ni rsenye.
miss amrien yg prkenalkan.
as for me, common sense ni penting sgt.

dan aku rasa aku ni jenis org yg AGAK ada la common sense ni.
but now, what i wanna tell u guys is,
betapa fed-up nye hidup dgn org yg xde common sense ni.

lagi pulak, org malang yg xde common sense tu kwn rapat or 
someone yg very close ngn uol.
(actually aku yg ngadap dia lagi malang. heh)

jadinye, bila brlaku je prkara2 mcm tu, 
aku slalu trpikir, patut x aku ckp balik kebaikan atau 
pertolongan yg aku dh bagi kat dia. 

BUKAN niat nak mnunjuk2, mintak balasan or ape...
JAUH SEKALI nak ungkit dgn niat mnyindir...
TAPI sekadar nk ingat kan dia.
SUPAYA dia 'ON' kan suis common sense dia tu.

bukan utk aku je, utk org lain sama.
kekdg, org jenis mcm ni kan 
mcm xde prasaan lgsung.
(dh nama pon xde common sense)

mungkin secara husnudzon nye dia xsedar or xperasan.
tp bila kita dh mintak tlg buat kan mende yg hari2 kita buat
utk kebaikan kita dan dia tu pon 
dia xnk tlg.... heh~ xthu la nk ckp.

so, aku bharap la manusia2 ni akan memiliki 
rasa common sense itu suatu hari nanti. 
inshaa ALLAH... =')
till then. wassalam.

#notakaki#Islam dan iman tu lagi penting. kalo xde huru-hara tunggang langgang hidup. xde pedoman. common sense tu seciput je nilai dia, yet it's still something that is important to develop...

No comments:

Post a Comment